Wednesday, November 19, 2008

HARI JADI

Sekarang ini jam sedang menunjukkan ke angka 8.05 malam... maknanya dalam masa 5 jam 55minit lagi.., angka usiaku akan berganjak setahun lagi menjadikan aku 31 tahun. Dah lama aku hidup di dunia ni rupanya.






MENYAMBUT HARI JADI... SATU KEGEMBIRAAN ATAU SEBALIKNYA?!!

Seorang abg senior UPM aku dulu, Abg Halim namanya. pernah dia bertanyakan aku tentang apa perasaan aku tiap kali menyambut Hari Jadi. Aku jawab... semestinyalah Hari Jadi itu adalah hari yang sangat istimewa dan kita patut gembira setiap kali kedatangannya. Tapi jawapan aku ditempelak. Kata dia..., bukankah tarikh Hari Jadi itu adalah hari di mana ibu kita sedang bergelut bertarung nyawa bagi melahirkan kita. Perlukah kita bergembira??


Ya, setiap tahun satu angka bertambah, berapa banyak pula kedutan dimuka kita bertambah?? Bagaimana pula dengan keadaan organ-organ dalaman yang saban hari bekerja membanting tulang menjana enjin menggerakkan kita bagi melakukan aktiviti-aktiviti harian. Juga penghasilan dan pengeluaran produk kumbahan. Berapa lama lagi organ2 ini mampu bekerja sekuat sekarang ini.

Dengan pertambahan usia ini, aku harus bersedia dengan jawapan2 yang bombastik. Pasti banyak soalan2 yang bakal menerjah berkenaan Jodoh. Soalan2 ini kadangkala sering membuatkan aku sesak nafas. TOLONG!!!! Bukan aku menolak jodoh.. tapi jodoh itu yang jual mahal dengan aku. Kaaaaaaan?

Apa pencapaian aku setakat ini? Hmm nan Ado yang membanggakan. Rasanya ingin saja aku memanggil sang Doraemon untuk memutarkan masa kembali ke zaman sekolah rendah, akan ku elak lubang2 gelap yg tidak kelihatan itu supaya kegelapan hari ini tidak bisa terjadi.

Cukupkah amal ibadat aku? itulah persoalannya. Semakin masa berjalan, semakin banyak pula dosa yang ku kutip. Astaghfirullahal Azim.... Ya Allah Ya Tuhanku jauhkan lah aku dari perkara yang dibenci olehMU. Amiiiiinnn......

SELAMAT HARI JADI DIRIKU... dah uols tak nak wish... wish diri sendirila nampak gayanya.. hehe

7 comments:

Anonymous said...

happy besday! moga cepat2 timang cucu :D

kuIna said...

epy birthday... moga panjng umur murah rezeki..

Anonymous said...

helooooo..org wish tau..tepat lagi jam 12

cemut said...

hepi belated befday yer kakak :)

arsaili said...

salam..happy birthday..semoga panjang umur

Keri AlHaj said...

hallamekkk kek dia lazat sungguh kelihatannya... tolong tgk ajelah kannn... errr, selamat hari jadi su.. semoga sihat dan ceria selalu.. semoga segala impian akan jadi nyata... (moga cepat sampai jodoh juga)

tahniah atas pertambahan usia... dan takziah sebab dah makin tua... tapi jgn bimbang. tua-tua su... tua lagi saya... huhuhu

FADZIL AZIZ said...

HAPPY BIRTHDAY... may allah bless us