Friday, September 12, 2008

ME ... AS A BURUH KASAR

Yesterday noon, my boss sungguhla kejamnya. Di bulan puasa yang mulia ini, ada ke patut aku jadi general labour kat site. Panasnya ibarat matahari sejengkal di atas kepala. Dalam hati mendoakan cepatlah hujan turun. Tapi cuaca semalam main acah-acah je, bagi harapan palsu, sekejap redup sekejap terik, bila mendung datang, hati berbunga ingatkan adalah air hujan yg bakal membasahi diri dan hati yg sedang panas ini.

Apa yg aku buat? tu kan gambar penyapu tu... hehe.. aku jadi tukang sapu sampah di tepi federal highway bersebelahan Hilton Hotel. Tebal la jugak muka sekejap bila ada bas yg berenti kat traffic lite tu, rasa mcm sumer mata penumpang bas tu tgk aku, mesti diorang confuse, minah Indon ke tu. hehe... Actually, we all buat rectification work, walkway yg kitorang buat ada kemendapan sket kat bahagian tengah. So, what we did is bukak balik all the claybricks and increase the sand level. Indon workers sumer dah takde, cuma ada sorang je semalam, so we all lah penggantinya. kejam kan?! Gambar penyapu tu sebenarnya aku tgh masukkan pasir kat celah2 claybricks tu utk menambah kekuatan bondingnya.

Insafla sekejap, so taulah mcm mana susahnya pekerja2 buruh ni nak mencari rezeki membanting tulang 4 kerat. Aku yg hari2 duduk dalam office full time aircond ni ada je complain. Astaghfirullahalaziiiiimmmmm.......

No comments: