Friday, October 10, 2008

PENDERAAN FIZIKAL KALI KE 2

Ingat lagi penderaan fizikal aku yang pertama dulu sebagai buruh kasar di tepi Federal Highway? Hari ni fizikal aku didera lagi dek bos. Eh... bukan dera yang pukul2 tu.., nih dera nak menguji tahap stamina je.

Sebabkan dek article ni "Serendah International Orchid Park left neglected" boss aku ajak we all pegi Serendah hari ni. Hihi sukalah aku n KakDini, tengok orkidlah katakan. Perempuan n bunga mana leh pisahkan kan? So, dengan sukacitanya kami berlepas dari ofis ke bukit jalil sbb bos nak tukar kete Merce to 4WD nya. Perjalanan pun bermula, dan kami singgah di Rawang utk melampiaskan nafsu perut yg sedang berkeroncong. KFC menjadi pilihan sbb itu je yg nampak, nak makan kat restoran lain, tak familiar lak kat situ.

Akhirnya kami sampaila kat enterance ladang orkid tu, kedatangan kami di sambut oleh seekor En. Lipan bara yang merah, panjang lagi menakutkan. eee serreeemmm. aku mmg anti sket binatang ni, tapi tadi aku tengok dia melintas dgn rasa kagum, tak takutla pulak, cuba En. Lipan ni dalam umah aku, maunya dah kena bunuh natang tu. Ok, back to Orkid, pagar tu kunci la pulak, so ktorang masuk je kat celah pagar. Ya Allah tinggilah pulak nak memanjat. Bos aku hulurkan tangan nak angkat aku, siap aku remind dia, Berat nanti nih.. hehe... nasiblah bos.
Untuk 5 minit yang pertama, rasa macam hebat je nak memanjat jalan tar yang bergradient agak curam itu. Jalan... jalan.. and jalan, pernafasanku makin mencungap, jauhnya bila nak sampai ni. Makin lama bukit tu makin curam...., tapi aku gagahkan jugak, walaupun nafas aku sekuat kerbau, peduli apa aku, aku nak bukitikan aku BOLEH! lebih kurang dah 3 suku kilometer aku berjalan, aku dah nak rasa give up, aku duduk kejap kat tepi road kerb tu, hehe.. bos aku dah gelakkan.yelah, dia tu lelaki..., kurus lak tu, aku ni dah la cam tong drum, berat, dada rasa macam nak pecah dah. Aku bayangkan macam mana kalau aku mati kat situ, jenuhla deme nak ngangkatnye, haha padan muka.

Bos aku dah jauh ke depan tak nampak kelibat lagi, kakDini pun leh tahan jugak maju kedepannya, cuma aku.. mana pegi stamina aku? semangat aku membara semula, seperti Chong Wei nak mengalahkan Lin Dan lagaknya, aku teruskan perjalanan walaupun berat nak melangkah...., Akhirnya sampai juga aku ke mercu bukit itu...... Aaahh leganya. Tapi yg best.. kat situ ada Toilet!! teruslah aku pergi ke situ utk dapatkan kesegaran dan membuang toksik yg berlebihan .. lega.... tapi aku nampak pekerja2 kat situ gelak2 kan aku, tak selesa jadinya, apa yg kelakar sangat dengan aku ni. Rupanya hhmm... ada sorang tanter tu kabor kat aku naper diorang gelak "Adik ni gemuk tapi boleh juga ya nyampei naik sini, saya sendiri ngga boleh, naik lori baru nyampeii" Owh... lega aku ingatkan apalah yg diorang tu gelakkan sangat, kagum dengan aku rupanya hehe...

kat sinilah En. Lipan tu melintas. Tak sempat nak amik gambor dia



dah puas menatap orkid2 dan menemuramah pekerja2 situ, kami pun beransur. Kali ni cabaran nak turun bukit pulak. Turun bukit tak susah, tak penat pun tapi, kakiku Ooowwhh sungguh menyakitkan, untuk saper yg ada paha besar macam aku, mesti memahami keadaan aku masa tu, jari jemari kaki pun sakit dek menampung beban yang maha berat..., kesian kakiku. Boss aku sempat buat statement "Normal people tak boleh panjat bukit ni" So boss... are we the extraordinary people??.. huhu

-TAMMAT-

No comments: