Thursday, October 30, 2008

SINETRON INTAN - menuju ke Episod Akhir



Ni khas untuk peminat2 Sinetron Intan

Hari tu aku melilau nak cari sinopsis untuk ending Sinet Intan ni. Jumpalah satu forum peminat citer ni, forumers tu dikenali dengan "Pasukan Kangkung" tapi address forum tu aku lupalah pulak. Dari apa yg aku baca tu..., aku akan ringkaskan jln ceritanya mengikut perkembangan watak masing2. Itupun mengitkut apa yg aku ingat jelah.....

RADO & INTAN
- Cinta mereka terhalang baik dari ibu Rado mahupun keluarga mertua Intan. Yang paling menentang perhubungan mereka adalah ibu Nadine... sehingga "Pasukan Kangkung" menggelarnya sebagai MAK LAMPIR.
RADO
- Bakal menjadi buta dan berpisah dengan Intan untuk jangka masa yg agak lama.

INTAN
- Mendapat penyakit gagal fungsi ginjal. Kalau tak silap, Intan juga bakal menjadi buta

ROMI (Abg Ipar Intan)
- Dia mencintai Intan dan bukannya Rena. Romi sanggup menderma ginjalnya pada Intan sebagai pengorbanan cintanya

IBU NADINE (Ibu mertua Intan)
- Tak keruan selepas tahu hubungan Intan dan Rado. Dia ingin menjodohkan Romi & Intan

NENEK LASTRI (Nenek Intan)
- Meninggal dunia

RANGGA (Anak Intan)
- Meninggal dunia selepas pemergian nenek Intan

KASIH (Ibu Intan)
- Meninggal dunia di 2 episod terakhir gara2 menyelamatkan cucunya dari kemalangan. Kasih mewasiatkan agar matanya didermakan kepada Intan.

Itu jelah yang aku ingat setakat ni, kalau ada perkembangan terbaru akan ku hapdet nanti ya non...


3 comments:

Anonymous said...

thanks banget pasal info cerita intan nie
rado nanti buta
huwaaa tak sanggup
tqvm

su77 said...

tulah tu...., kalau kat Indon rating citer ni menurun sejak rado jadi buta.. ntah2 kat mesia nanti pun sama kot

PAHLAWAN BERTOPENG said...

sinetron di indonesia. selesai bukan karena cerita habis. tetapi karena ngak ada yang nonton. sekarang ngapain lagi tayangin kartun malaysia?