Wednesday, October 08, 2008

PIKIAQLA SENDIRI TAJUK APA NAK BUBUH

Sambutan Raya yg agak sederhana diraikan kami sekeluarga di Sg. Way PJ. Semua adik beradik ada, kecuali Yong di Padang Rengas dan Khairil yg sebok menangani masalah keluarganya. Nyah sekeluarga yg dari Johor turut bersama kami (papa, mama, cy, nisak & aku) menyemarakkan lagi hari lebaran. Tetamu yg hadir tidaklah ramai seperti di tahun yg lalu, boleh kubilang dgn jari. Bermulanya dengan majlis tahlil di malam raya yg dihadiri ahli2 masjid, awal pagi raya pula kami dikunjungi 3 org jejaka kacak aka sepupu2ku sendiri dari Klang, seterusnya jiran sebelah Kak Liza, diikuti pula Cuna sekeluarga dari Seremban, ish... saper lagi ye, lupa pulak aku, atau mmg seramai ini aje. Malamnya pula, giliran kami menziarah rumah Pakwe (Abg mama) dimana ia pertemuan pertama Nyah & Kak Rozie yg peramah ittew. Penutup aktiviti hari raya pertama adalah kunjungan kami ke rumah abg Irwan yg baru saje mendapat tittle "ABAH" hihi.. Congrats 2 u . Di hari raya kedua pula kami mendapat kunjugan dari Nely, Bagio n their kids.. Alamak, tertinggal botol susu la pulak, bila la nak mengantornya. Penutup kehadiran tetamu ialah dari Bos aku dgn wifenya. Aku jamu diorg mee hailam and laksa, selera benor deme makan, tapi yg tak tahan tu, bos aku macam inspector bangunanla pulak, sampai bawah carpet aku pun nak di ceknya. Alahai.......

Akhirnya.., Cuti Raya yg sebanyak 13 hari tu, dah abes.. Uwwaa .. sob sob... bermulalah balik episod2 buhsan aku sebagai kuli kat ofis ni. Liat sungguh rasanya nak memulakan pagi seperti rutin2 pagi yg normal di hari bekerja. Tapi nak tak nak aku kena kuat. BerJIHAD melawan setan2 yg banyak bergayut kat kelopak mata n menggoda tubuh badanku untuk berselimut dgn lebih asyik lagi. Alhamdulillah, aku berjaya jugak melawan godaan syaitan laknat ittew.


nota kaki: Hari Raya yang tak dapat dilupakan, sbb org yg mati tu dah hidup balik... Lu pikirlah sendiri

4 comments:

Anonymous said...

Selamat hari raya Kak Cik. Tak dapat sampai ke rumah, berkunjung ke blog ni pun kira okay la kan? Hehehe.

Tapi kuciwa la juga sebab tak dapat merasa kelazatan laksa & mi hailam tu. Sob..sob..

Anonymous said...

Antara yg datng lagi...
kak cho and family.

Penutup ngn boss..
kak Ida yg memuji laksa u tu.

su77 said...

Aah, tak sebut pulak nama kakcho n Kak Ida. Org penting tuuu

su77 said...

Meh la Ya, dtg umah.. sebut je apa Ya nak makan, kalau kakcik terrer leh la masakkan.