Tuesday, August 12, 2008

HURU HARA

Tiba-tiba tengah hari tadi aku dikejutkan oleh deringan loceng yang panjang melalui corong speaker di ofis. Hmmm... Fire Drill kot, telah ku dalam hati, aku pun jenguk la ikut tingkap kaca ofis ni, manalah tau kalau ada org berkumpul kat bawah tu, kalau ada maknanya betullah bunyi amaran kebakaran. Aku jenguk tingkap skali lagi, penghuni2 Leisure Commerce Square dah mula keluar dari bangunan masing2, kemudian baru aku perasan ada asap berkepul2. Cuak la jugak aku, aku pun tak tunggu lagi, terus keluar nak menyiasat apa yg berlaku.

Aku dengar ada siren berbunyi, siren Bomba rupanya. Bomba datang? teruk ke yg terbakarnya? aku dengar lagi.... ada org jerit P3... P3, OOooo ada kebakaran kat level P3 di basement rupanya, then aku tanya sorang mamat tu, dia kata ada kereta terbakar kat basement. Hmmm.. menakutkan juga ye, dekat basement tu banyak kereta, dalam kereta ada petrol, silap2 boleh meletup building LCS aka Bali nih, dalam ofis aku pulak banyak construction machine yg berisi minyak diesel.... Wo! takutnyeee......


































Tapi, apa yang pasti.... Bos 7 Eleven kat situ tersenyum bangga, disbbkan kekecohan tadi..., stok lama di kedainya habis terjual.. hehe...
Akhirnya, keadaan pulih seperti biasa, semua penghuni LCS balik ke sarang masing2.
Antara quotes yg aku dengar sepanjang bersesak2 tadi.
"Oh God hopefully it's not my car"
" Aku kurang kaya, aku park kete aku kat luar je, tak payah nak risau2"
"Huh? it's Honda? I tot a WAJA" - hape ingat national car ni kerek sgt ke nak terbakar-bakar nih

No comments: