Friday, October 24, 2008

MALAS SEMAKIN MALAS

Aku tak tahu apa yang dah berlaku kat atas diri aku ni. Tapi yang pasti penyakit malas semakin menjadi-jadi pada diriku sejak berakhirnya cuti Raya nan lalu. Adakah aku terlebih makan kueh raya?? hmmm.. mungkin kot, sbb balang2 kueh raya kat rumah aku semuanya dah kosong. Kalau ada tetamu yang datang beraya, makanan berat ajelah yang menjadi hidangan. Kalau nasi yang ada, maka nasi yang bersambal belacan itulah yang jadi juadah mereka. Tapi apa yang pasti bekalan Laksa tak pernah putus lagi sejak dari Hari Raya Pertama...., asal kuahnya dah nak kering pantas saja Mamaku membeli ikan sardin utk membuat kuah Laksa yang baru. Entah bilalah keluargaku ni nak jemu menjamah sang Laksa ini.

Penyakit malasku kali ini bukan calang2 lagi. Sedih aku tengok bilik tidurku yang dah lama tak mendapat sentuhan dan perhatian dari aku, malu aku nak masuk bilik sendiri, aku malu pada bilik di atas sifat tidak bertanggungjawab aku menjaga dan membersihkannya. Tunggu ye bilik, malam ni aku datang dan akan ku jadikan dirimu cantik dan berkilau.

Penyakit malasku juga berlarutan ke tempat kerja. Waktu masuk kerja yang sepatutnya pukul 9, tapi suka ati aku je nak masuk 15 minit lewat. Nasib baiklah tiap2 hari aku yang lambat ni merupakan org yg pertama sampai di ofis..., agaknya atas alasan inilah penyakit malasku ni semakin manja dan menjadi-jadi kot.

Aku berazam......, sejak dari detik ini, akan ku NYAH kan penyakit Malasku ini dari menguasai tubuh badan ku.. HiyyyAaaaaHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! Jauhkan aku dari gelaran ANAK DARA PEMALAS... owh.. puhlezzz

2 comments:

SYCLONE said...

Dia sebut HIYYYYAAAHH tu terus terbayang apa tau, iklan susu yang ada budak yang tendang2 kuman yang pakai spek tu, siap soundtrack lagu ala2 Awas nyanyian KRU tuu..

su77 said...

heehehe HiYyyaaHhhh!!!