Saturday, August 16, 2008

HARI MINGGU YANG BOSAN DAN MELETIHKAN

chong wei n misbun d coach
Aku dirumah, menunggu air yg ditenggek di atas api mendidih, sementara menanti corong cerek itu menjerit, di sinilah aku, di depan komputer usang, yang letaknya di antara ruang tamu dan dapur yang berbahang habanya.

Tidak ada yg istimewanya untuk hari minggu aku kali ini, selain berita kemenangan Lee Chong Wei untuk menempatkan dirinya ke perlawanan akhir kejuaraan dunia Olympic menentang si licik Lin Dan dalam arena Badminton petang ini di Beijing. Bangga juga seketika bilamana aku dapat menyaksikan kehandalan si pelumba basikal negara, Azizulhasni memecut basikalnya dalam acara Kirien (tak sure cam mana spelling) di tengah2 pelumba antarabangsa yang banyak dimonopoli oleh manusia2 berbadan sasa yg berkulit cerah lagi merah. walaupun azizul tidak berjaya mendapat apa2 pingat, namun.... kesungguhan yg ditunjukkan amat memuaskan hati aku, tak pedulilah apa yg org kata, tapi, itulah pandanganku.

harapan baru Malaysia
aksi hero
Jumaat yang lalu, 15 Aug 2008... Riz n Nadia digabungkan di dalam satu majlis "Endless Night", aku tak menghadirinya, tapi aku dapat rasakan keseronokan mlm itu. Nanti akanku insert gambar2 majlis itu kemudian sebab.... mak aku dah baliiiiiiiiiiiiik, aku tak masak apa2 lagi utk tetamu yg bakal tiba petang ini...

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

3 comments:

Manjalara said...

kamu ni Su...ada ke rupa itu...org masak ler dulu..hehe..Opah tak sabor nak tgk pic Riz n Nadia tu..minat benor Opah..masa Opah ngajor Riz muzik dulu dia idakler sebesor itu..ishh Opah pun dh makin tua kan..huhu

su77 said...

Oklah..., jap gi su cari gambo2 Riz n Nadia tu. Tungguuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!! Errr.. Opah dulu chegu muzik Riz? Musti bangga anak murid dah berjaya kan?

Anonymous said...

Oooo....kata dapur berhaba ek..kenapa tak buka wall exhaust fan or tingkap....sorry could not make your sunday merrier..